ilseinmallorca.reismee.nl

De hitte in Mallorca

Buenes Tardes!

Wat gaat de tijd toch snel! Over anderhalve maand ben ik weer in het zeer koude Nederland. Daarom word het maar eens tijd dat ik weer een blog maak over de avonturen die we beleven.

We hebben natuurlijk de afgelope maand het WK gevolgd.. Helaas was ik niet altijd even veilig bij de receptie. Natuurlijk hoopte ik niet dat Nederland tegen Spanje moest voetballen.. En ja hoor dus wel.. Maja Spanje heeft van de ‘tulpen' gewonnen. Voor ons geen enkel probleem:

Wij hebben de hele nacht kunnen feesten en alle spanjaarden gingen uit hun dak. Erg leuk om het eens mee te maken. Natuurlijk had ik binnen 1 minuut me nederlandse shirt gewisseld voor een spaanse! Aanpassen aan de cultuur hé!

Twee weken geleden zijn mijn ouders en me zusJE geariveerd op hete stukje eiland. Ze hebben het erg naar hun zin gehad en we hebben veel van het eiland gezien. Want de dagen dat familie komt kunnen wij dingen van het eiland zien en heb ik meer vrij! Ideaal.

In begin moest ik erg wennen dat ik niet alleen was maar naar een paar dagen wist ik niet meer beter.

We hebben een Tour gedaan over het eiland met de bus, boot, tram en trein. Erg leuk. Wel dachten we dat we nog een keer uit de bocht zouden vliegen want de wegen in de bergen is net een achtbaan. Maar dat is Spanje:P

We hebben natuurlijk Palma bezocht met de kathedraal, maar veel belangrijker: shoppen. Palma is een van de enige steden waar je normale kledingwinkels heb ipv souvenir shopjes. Van het shoppen heb ik natuurlijk goed gebruikt van gemaakt!

Ook zijn we naar Formentor geweest. Dit is het einde van het eiland met een prachtig strand erbij. Het water is zo helder je kunt de grond nog zien na 2 meter! Ik dacht ook eens actief te zijn en wou het punt van het eiland zien. Dus wij vol goede moed lopen... En het duurde en duurde maar lang en d'r zat geen eind aan te komen. Geen wonder het was 11 kilometer lopen. Oké dat is toch iets te veel van het goede! Wel hebben we de uitzicht punten met de gevaarlijke bus gezien.. Dat daar nog nooit een ongeluk is gebeurd! Je moet geen last van hoogtevrees hebben om in zo'n bus te zitten.

Niet te vergeten: We hebben vele dagen doorgebracht aan het strand en aan het zwembad. Want koud zou het niet meer worden. 's Avonds is het nog steeds gemiddeld 32 graden.

Dus als ik terug ga met het vliegtuig naar huis zal ik maar een paar truien over elkaar heen trekken.. Anders bevries ik nog!

Na 2 weken heerlijk met me familie hebben gegeten zit er weer een einde aan. Gisteren heb ik ze uitgezwaaid en ze zijn veilig aangekomen in Weeze. Die dag zijn we maar meteen ergens anders wezen eten want het eten voor het personeel is echt slecht, er zijn al verscheidene mensen ziek geworden, waaronder ik ook. Zitten we een heerlijk stokbroodje te eten, zien we Joppiesaus op tafel staan. We geloofde onze ogen niet.. We natuurlijk gevraagd aan onze vriend de broodjes maker waar die de saus vandaan heeft. Horen we dat hij ook frikandelllen, bitterballen, Fristi en cassis! Oftewel over 5 minuten lopen we naar Gavin's at the port voor een broodje frikandel met Joppie saus en een heerlijk glaasje cassis.

Spreek ze!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!